Isnin, 2 Januari 2012

Permulaan Kisah Seorang Putera

Assalamualaikum..
Salam Kebebasan Kewangan..



Detik 10 Disember 1985, lahirlah seorang insan yang bergelar Putera ( Mat Sobri Bin Mat Saad ) empunya blog ini..
Dilahirkan di Parit Buntar Perak, dibesarkan di Pulau Pinang, mendapat pendidikan di Perlis dan berkerjaya di Kedah..
Alhamdulillah serba sedikit kisah tentang saya..

Ketika blog ini ditulis, saya telah berusia 26 tahun 23 hari.. Ketika ini, saya bekerja sebagai Penolong Akauntan di Jabatan Akauntan Negara Malaysia Negeri Kedah. Selain itu, saya adalah Dealer kepada Public Gold Sdn Bhd ( www.publicgold.com.my ) dan Dealer kepada GoldCrest Pavilion Sdn Bhd ( www.gcp.com.my ).

Menceburi bidang pelaburan EMAS ketika bulan Oktober 2010.. Ketika ini harga 1gram emas 916 di Kedai Emas Jalanan bersamaan RM150.00..
Ketika inilah saya bermula bejinak-jinak menceburi perniagaan pelaburan emas..

Bulan Oktober 2010 menjadi dealer utk Public Gold.. Bulan November 2011 menjadi dealer untuk GCP.. Alhamdulillah, jualan Emas ketika ini telah mencecah Ratusan Ribu.. Dalam masa setahun, ramai kawan-kawan, sahabat-sahabat telah mengetahui kelebihan melabur/menyimpan emas untuk jangka masa panjang..

Setakat ini dahulu cerita tentang peribadi seorang putera.. :)

2 ulasan:

Selamat Berkongsi Ilmu